У дітей цього віку вже досить добре розвинена мова, вони відкриті для пізнання світу, для оволодіння новими знаннями й уміннями. У три роки у дитини з’являється впевненість у своїх силах, вона здатна подолати страх, проявляє кмітливість, наполегливість, їй доступно і естетичне задоволення, викликане гарною річчю, картиною, квітами або музикою.
Вправи, пропоновані дітям відповідають психофізіологічним особливостям даного віку. Крім того важливою частиною наших занять стає розвиток уміння спілкуватися один з одним, йти на поступки, проявляти толерантність у спілкуванні, що має особливу важливість для діток, які не відвідують дитячий садок.
Хоча наші дітлахи вже підросли, занадто довго зосереджено займатися одним заняттям вони не можуть. Тому, як і раніше, ми кожні кілька хвилин міняємо вид діяльності, збільшуючи проміжки поступово.
Завдання курсу:
- описувати групу предметів, виділяти їх характерні ознаки (колір, розмір, призначення);
- рахувати в межах 10, відповідати на запитання «скільки всього?»;
- порівнювати кількість предметів в групах (більше, менше, порівну);
- порівнювати числа в межах 10;
- порівнювати два предмети за величиною (більше-менше, вище-нижче, довше-коротше, однакові);
- орієнтуватися в просторі, висловлювати словами місцезнаходження предмета по відношенню до себе і до інших предметів, рухатися в потрібному напрямку за сигналом: вперед і назад, вгору і вниз (по сходах);
- розрізняти праву і ліву руки;
- орієнтуватися на аркуші паперу;
- впізнавати і називати геометричні фігури і тіла (коло, квадрат, овал, прямокутник, ромб, куля, куб, циліндр);
- визначати частини доби (ранок, день, вечір, ніч), називати їх послідовність;
- вживати в мові прості і складні речення;
- складати невелику розповідь (про предмет, картині, по темі);
- драматизувати уривки із знайомих казок з допомогою дорослих;
- називати свої ім’я та прізвище, вік, ім’я своїх батьків, свою домашню адресу, назву свого міста, країни, назва столиці батьківщини;
- називати основні професії, пояснювати, чим займаються люди цих професій;
- узагальнювати групи предметів;
- називати послідовність пір року;
- розрізняти навколишні предмети, знати їх призначення, матеріали, з яких вони виготовлені;
- знати основні правила безпеки дорожнього руху.