Розвиваючі заняття

4-5 років – час інтенсивного розвитку фізіології та інтелекту.  Дитина потребує нових знань, практичних умінь та вчиться їх правильно застосовувати.  Саме у дошкільному віці доцільно привчити дитину до систематичної роботи.  Програма побудована таким чином, що протягом уроку залучаються до роботи усі основні пізнавальні психологічні процеси дитини – завдання на увагу, мислення і закріплення усіх  набутих знань.

Завдання курсу:

  • виділяти складові частини групи предметів, їх ознаки, відмінності і подібності;
  • порівнювати частини на основі рахунку предметів і складання пар;
  • розуміти, що ціла група предметів більше ніж кожний окремо (частина менше цілого);
  • вміти рахувати і вирішувати елементарні приклади , рахувати в межах 20;
  • правильно користуватися кількісними і порядковими числівниками, відповідати на питання «скільки?», «який за рахунком?»;
  • порівнювати числа (спираючись на наочність), встановлювати, яке число більше , а яке менше;
  • співвідносити цифру і кількість предметів;
  • порівнювати до 10 предметів різної величини, розміщуючи їх у ряд у порядку зростання довжини, ширини, висоти і розуміти співвідношення між ними;
  • висловлювати словами місцезнаходження предмета по відношенню до себе, до інших предметів;
  • знати характерні особливості геометричних фігур (кількість кутів, сторін, рівність, нерівність сторін);
  • розрізняти форму предметів;
  • знати склад доби; послідовність частин доби;
  • знати дні тижня, називати поточний день тижня;
  • знати своє ім’я та прізвище, вік, ім’я та по батькові своїх батьків, свою домашню адресу, назву свого міста, країни, столиці батьківщини;
  • знати назву професій, пояснювати, чим займаються люди цих професій;
  • узагальнювати групи предметів, називати групу одним словом, виділяти характерні ознаки подібності та відмінності;
  • знати і виконувати основні правила дорожнього руху, безпеки життя;
  • називати послідовність пір року, частин доби, днів тижня, місяців;
  • розрізняти і називати дерева, чагарники за зовнішніми ознаками;
  • називати кілька зимуючих і перелітних птахів;
  • називати домашніх і диких тварин;
  • правильно вимовляти звуки;
  • активно вживати слова, що позначають емоційний стан (сердитий, сумний), етичні якості (хитрий, добрий), естетичні характеристики (ошатний, красивий), різноманітні властивості та якості предметів;
  • розуміти і вживати слова-антоніми (протилежні за значенням);
  • вживати в мові прості і складні речення;
  • користуватися прямою та непрямою промовою;
  • складати невеликі оповідання про предмет, по картині, по заданій темі;
  • вміти послідовно і виразно переказувати невеликі літературні твори;
  • вміти визначати місце потрібного звуку в слові;
  • виділяти перший звук у слові.