4-5 років – час інтенсивного розвитку фізіології та інтелекту. Дитина потребує нових знань, практичних умінь та вчиться їх правильно застосовувати. Саме у дошкільному віці доцільно привчити дитину до систематичної роботи. Програма побудована таким чином, що протягом уроку залучаються до роботи усі основні пізнавальні психологічні процеси дитини – завдання на увагу, мислення і закріплення усіх набутих знань.
Завдання курсу:
- виділяти складові частини групи предметів, їх ознаки, відмінності і подібності;
- порівнювати частини на основі рахунку предметів і складання пар;
- розуміти, що ціла група предметів більше ніж кожний окремо (частина менше цілого);
- вміти рахувати і вирішувати елементарні приклади , рахувати в межах 20;
- правильно користуватися кількісними і порядковими числівниками, відповідати на питання «скільки?», «який за рахунком?»;
- порівнювати числа (спираючись на наочність), встановлювати, яке число більше , а яке менше;
- співвідносити цифру і кількість предметів;
- порівнювати до 10 предметів різної величини, розміщуючи їх у ряд у порядку зростання довжини, ширини, висоти і розуміти співвідношення між ними;
- висловлювати словами місцезнаходження предмета по відношенню до себе, до інших предметів;
- знати характерні особливості геометричних фігур (кількість кутів, сторін, рівність, нерівність сторін);
- розрізняти форму предметів;
- знати склад доби; послідовність частин доби;
- знати дні тижня, називати поточний день тижня;
- знати своє ім’я та прізвище, вік, ім’я та по батькові своїх батьків, свою домашню адресу, назву свого міста, країни, столиці батьківщини;
- знати назву професій, пояснювати, чим займаються люди цих професій;
- узагальнювати групи предметів, називати групу одним словом, виділяти характерні ознаки подібності та відмінності;
- знати і виконувати основні правила дорожнього руху, безпеки життя;
- називати послідовність пір року, частин доби, днів тижня, місяців;
- розрізняти і називати дерева, чагарники за зовнішніми ознаками;
- називати кілька зимуючих і перелітних птахів;
- називати домашніх і диких тварин;
- правильно вимовляти звуки;
- активно вживати слова, що позначають емоційний стан (сердитий, сумний), етичні якості (хитрий, добрий), естетичні характеристики (ошатний, красивий), різноманітні властивості та якості предметів;
- розуміти і вживати слова-антоніми (протилежні за значенням);
- вживати в мові прості і складні речення;
- користуватися прямою та непрямою промовою;
- складати невеликі оповідання про предмет, по картині, по заданій темі;
- вміти послідовно і виразно переказувати невеликі літературні твори;
- вміти визначати місце потрібного звуку в слові;
- виділяти перший звук у слові.